جنبش سایبری صامدون

جامع ترین سایت مهدویت
مشخصات بلاگ
بایگانی



از موسیقی تا جادو؛ شیطان پرستی در ایران

شیطان پرستی در ایران تنها از طریق موسیقی بلک متال طرفدارانی را جذب خود کرده است و دلیل گرایش برخی جوانان به آن نیز نفوذ این موسیقی به داخل کشور است.

این نوع شیطان پرستی از طرف شیطان پرستان حقیقی با نام شیطان پرستی تفننی شناخته می شود؛ چرا که بعضی از خصوصیات و اصول شیطان پرستی کلیسایی را دارا نبوده و بیشتر محصول صنعت موسیقی و جذابیت های نمایشی همراه با آن است.

البته ناگفته نماند که در ایران تعداد کمی شیطان پرست واقعی یا کلیسایی نیز وجود دارد که عموما از نظر سنی بالای ۳۰ سال دارند و عمدتا با خارج از کشور در ارتباط هستند.

آنها در تلاش هستند برخلاف شیطان پرستان موسیقیایی، اعتقادات خود را پنهان کنند. در ایران و خارج از آن گروه هایی هستند که به اشتباه از طرف مردم به عنوان شیطان پرست شناخته می شوند. این دسته گروه هایی هستند که رویکرد خاصی به خدا و ادیان دارند و اصلا گرایشات شیطانی ندارند. مثلا گروه های ضدمسیحی که عده ای از آنها منکر وجود حضرت مسیح نیستند و با مسیحیت رواج یافته در عصر حاضر مشکل دارند. این گرایش ها در مورد ادیان دیگر هم صادق است. در مورد خدا نیز عده ای هستند که اصلا گرایشات شیطانی نداشته بلکه دیدگاه های خاصی درباره وجود خدا دارند. مثلا گروهی که طبیعت پرست هستند و...

بهتر است علاقه مندان موسیقی متال را به ۲ گروه عمده تقسیم کنیم:

۱) گروهی که علاقه مند به موسیقی متال هستند ولی شیطان گرا نیستند. این گروه ممکن است هرگز وارد جریان های شیطان گرا نشده باشند یا این که زمانی در گذشته آن هم در سنین جوانی وارد گروه های شیطان گرا شده اند، ولی در حال حاضر گرایشات شیطانی ندارند.

این گروه عموماً از نظر سنی، تحصیلات و وجهه اجتماعی در سطح بالاتری از گروه دوم قرار دارند.

این گروه بیشتر از آن که شیطان گرا باشند، افراد فاقد گرایشات مذهبی و عده زیادی از آنها لائیک هستند.

این گروه در کشور بیشتر در بین نویسندگان، نوازندگان یا خوانندگان حرفه ای این موسیقی دیده می شوند و بیشتر فعالیت های تبلیغی یا فرهنگی موسیقی متال توسط این گروه انجام می پذیرد.

این افراد کمتر در پارتی یا پارک ها یا فعالیت های گروهی شرکت می جویند و رفتارهای ضداجتماعی و ضداخلاقی در بین آنها کمتر دیده می شود. این افراد بیشتر در حد لباس و مد و تیپ با گروه دوم شباهت دارند و سعی دارند از برخوردهای جلف و نمایشی پرهیز داشته باشند.

۲) گروهی که علاقه مند به موسیقی متال و شیطان گرا هستند. این گروه به قول افراد گروه اول، غیرحرفه ای هستند چرا که با این موسیقی برخورد محتوایی دارند و بیشتر جذب نمایش ها و شوهای همراه با این موسیقی شده اند.

موسیقی متال در ایران

موسیقی متال از سال ها پیش همزمان با شیوع این موسیقی در دیگر کشورهای جهان در داخل وجود داشته است. برای مثال فیلم پرسپولیس ساخته مرجان ساتراپی نشان می دهد که بعد از انقلاب در تهران در سال های حدود ۱۳۶۳ کلیپ های شیطانی گروه آیرن میدن به فروش می رفته است.

به طور جدی این موسیقی از سال های ۱۳۷۰ به بعد در داخل (بیشتر تهران) جایگاه ویژه ای را بین مخاطبان باز می کند.

فیلم سراب محصول روایت فتح، شاهد خوبی برای این ادعاست. در این فیلم نشان داده می شود که حتی خودزنی، یا بی دینی یا حتی موسیقی رپ در سال ۱۳۷۲ رواج داشته است.

در فیلم با دختری مصاحبه شده که او می گوید: خدا را قبول ندارد و برای جرایمی که تا الان مرتکب شده است، اعدام مجازات کمی است. حتی در ادامه تصاویری از خودزنی او که قبلاً نام گروه شیطانیSlayer را بر روی دستش حک کرده بوده، نشان داده می شود.

به طور یقین در آن زمان کلیپ گروه های شیطانی همچون Slayer و آیرن میدن به صورت قاچاقی یا بعدها از طریق ماهواره بین جوانان پخش می شده است، البته اگرچه در حدود سال های ۱۳۷۰ این موسیقی در کشور رواج داشته ولی شیطان گرایی به شکل امروزین آن رواج نداشته است.

منظور این است که شاید در آن زمان بی دینی و دین گریزی همراه با مسائل دیگری مثل خودزنی، خونخواری و... به صورت محدود در کشور وجود داشته ولی شیطان گرایی به صورت امروزین آن، به شکلی که مثلا جوانان علاقه مند اقدام به راه اندازی گروه یا تشکیل میتینگ و پارتی کنند، وجود نداشته است.

در آن زمان این موسیقی بیشتر از آن که با سبک های پرخطری مثل بلک متال در کشور رایج باشد، با سبک هوی متال و آن هم گروه هایی مثل متالیکا طرفدارانی داشته است.

می توان گفت که جرقه های شیطان پرستی از زمانی در کشور زده می شود که جوانان در مورد این موسیقی ها به وسیله کتاب یا نشریات، تغذیه فرهنگی می شوند.

از حدود سال های ۱۳۷۳ به بعد کم کم کتاب ها و نشریات از موسیقی متال سخن می گویند تا این که از سال های ۱۳۷۵ به بعد موج گسترده ای

از کتاب های اشعار این گروه ها وارد بازار می شود. بعد از انتشار کتاب ها چند اتفاق عمده رخ می دهد:

اطلاعات علاقه مندان نسبت به موسیقی بالا رفته و به صورت سازمان یافته تر عمل می کنند.

تمایل جوانان برای تشکیل گروه های موسیقی و غیرموسیقی بیشتر می شود و به عبارتی، علاقه مندان در گرایش به این موسیقی همگراتر می شوند.

همزمان با انتشار کتاب ها، آموزش و یادگیری این موسیقی و به دنبال آن کنسرت دادن و اجرا گذاشتن نیز شروع می شود. در کنار انتشار کتاب ها و اجرای کنسرت هاست که میتینگ های گفتگو یا افرادی مانند لیدر یا سرگروه خود را نشان می دهند.

لیدر در گروه کسی است که از نظر اطلاعات موسیقیایی و اعتقادی یا از نظر داشتن آرشیو صوتی تصویری گروه های مختلف موسیقی از بقیه قوی تر است. البته در خود علاقه مندان اصلا چنین اصطلاحی یا معادل آن وجود ندارد. ولی معمولا در این گروه ها علاقه مندان تحت نظر فردی به فعالیت می پردازند که واجد یکی از دو خصیصه بالاست. میتینگ ها هم جایی هستند برای تبادل نظر یا بحث و گفتگو یا به قول خود علاقه مندان محل «کل کل کردن» .

در میتینگ ها علاقه مندان به اطلاعات فروشی اقدام می کنند و در نشان دادن قدرت خود به اعضا یا گروه های دیگر به رقابت می پردازند.

محل میتینگ ها عموماً فضاهای سر باز مانند پارک و ... می باشد. این محل ها در هر شهر یا منطقه جاهای شناخته شده و مشخصی هستند. محل میتینگ ها که از آنها به عنوان پاتوق هم یاد می شود، عموماً از طریق نیروهای امنیتی شناخته شده، هستند ولی عملا در این مناطق امکان از بین بردن پاتوق ها وجود ندارد. چرا که برخورد نیروهای انتظامی یا امنیتی موقتی و موضعی است و این برخوردها نیازمند برخورد همزمان از طرف خانواده و مسوولان است.

عموماً علاقه مندان از طریق اینترنت از زمان و مکان میتینگ با خبر می شوند و به صورت آف لاین یکدیگر را مطلع می سازند. بعضی از مواقع تعداد افراد حاضر در میتینگ به ۵۰ تا ۱۵۰ نفر هم می رسد. البته بعضی از میتینگ ها در خانه های علاقه مندان نیز برقرار می شود.

از موسیقی تا جادو؛ شیطان پرستی در ایران

شیطان پرستی در ایران موضوعی است که به ویژه در سالهای اخیر سخنان بسیاری درباره آن مطرح شده و اخبار زیادی از دستگیری طرفداران آن انتشار یافته است اما واقعیت چیست؟، آیا ما شیطان پرستی داریم؟

مخاطبان موسیقی متال

علاقه مندان موسیقی متال دارای گروه سنی مشخصی هستند. این رنج سنی از حدود ۱۴ ۱۲ سالگی شروع و عموماً به ۳۰ ۲۸ ختم می شوند. بندرت اتفاق می افتد که این جوانان بعد از سن ۳۰ سالگی یا ازدواج، به علاقه مندی خود به این موسیقی ها ادامه دهند.

سن شایع علاقه مندان ۲۴ تا ۱۶ می باشد و نسبت حضور دختران به پسران در این موسیقی حدوداً یک به ۱۰ می باشد و این به خاطر سبک و شکل این موسیقی و یا حتی ضد زن در این موسیقی است. دختران کمتر به موسیقی متال و بیشتر به موسیقی رپ علاقه مندند.

عده زیادی از دختران علاقه مند به این موسیقی ها توسط دوستان جنس مخالف خود جذب این موسیقی ها می شوند و عموماً اطلاعات غلطی از اصل و ریشه این موسیقی ها دارند.

بعضی از دختران علاقه مند به این موسیقی ها جهت حفظ سلامت جنسی خود سعی می کنند به صورت فردی و بدون ارتباط با پسران با این موسیقی ها در ارتباط باشند.

بیشتر علاقه مندان از نظر روحی و شخصیتی دارای ویژگی های خاصی هستند. آنها دوست دارند متفاوت از دیگران به نظر برسند. آنها عموما از نظر روانی سالم نیستند یا به طور کلی از معیارهای عمومی سلامت روحی روانی درجامعه سطح پایین تری دارند. آنها از نظر خانوادگی نیز دارای مشکلات خاصی هستند و عموما از طرف خانواده دچار فشارها یا تنش هایی هستند. غالبا روابط جوانان علاقه مند به این موسیقی ها با پدر و مادر یا افراد خانواده تیره است و حتی عده ای خانواده را به طور کامل ترک کرده اند.

علاقه مندان موسیقی متال عموماً از طرف دوستان، یا افراد فامیل یا افراد نزدیک خانواده مانند برادر یا خواهر به این موسیقی ها وارد می شوند. چرا که علاقه مندی به این موسیقی ها نیازمند گذشت زمان و مجاورت با آن می باشد. جوانان علاقه مند به این موسیقی ها از همه نوع خانواده هایی هستند ولی بیشتر آنها از رفاه نسبی در خانواده برخوردارند.

گرایش مذهبی در خانواده نقش مهمی را در علاقه مندی جوانان به این موسیقی ها بازی می کند. طرفداران این موسیقی بیشتر از خانواده هایی هستند که از نظر گرایشات و تعصبات مذهبی در خانواده و یا میزان آزادی عمل فرزند در خانواده دچار افراط و تفریط شده اند.

در بین این گروه ها عموماً خانواده ها از گرایشات اعتقادی فرزندان خود اطلاعی ندارند و فقط ممکن است آشنایی بسیار ضعیفی با موسیقی مورد علاقه آنها داشته باشند.

بسیاری از خانواده ها یا در مورد علائم یا نشانه های مورد استفاده فرزندان اطلاعی ندارند و عده بسیار کمی هم اگر اطلاع دارند این مسائل را فانتزی گونه و زودگذر می دانند و نسبت به آن بی توجه هستند.

در بعضی از خانواده ها وقتی خانواده به فرزندان خود در مورد این موسیقی ها اخطار می دهد فرزندان، پدر و مادر را به شکل های مختلف اغفال می کنند و موضوع را به شکلی دیگر به آنها وانمود می کنند مثلاً تعدادی از کلیپ های کم خطر را به خانواده نمایش می دهند و وانمود می کنند که آنها علاقه ای به گروه های شیطانی ندارند.

علت علاقه مندی جوانان به این موسیقی ها

عموماً جوانان به علت مجاورت با این موسیقی ها از طرف دوستان، برادر و ... به آن جذب می شوند و کمتر می توان گفت که در آنها علاقه یا استعدادی ذاتی به این موسیقی ها وجود دارد چرا که این موسیقی ها با فطرت انسانی همخوانی ندارند و با آن در تعارض هستند.

حتی عده ای از طرفداران این موسیقی واقعاً علاقه ای به این موسیقی ندارند ولی برای جلب توجه به زور هم که شده سعی دارند خود را به آن علاقه مند کرده و خود را طرفدار آن نشان دهند. آنها حتی برای ایجاد کردن علاقه در خود به تمرین و خود آزاری هم می پردازند. علت اصلی ورود به این موسیقی ها از طرف جوانان خود نمایی و جلب توجه است.

در مرحله دوم جذابیت های رسانه ای این نوع موسیقی هاست. (خشونت، سکس و...) در مرحله بعدی فضاهای جنسی این موسیقی هاست که علاقه مندان از طریق آن می توانند وارد محیط های پر خطر شوند و در مرحله بعدی، روحیه اعتراض، عصیان، گریز، انکار و ... نهفته در این موسیقی هاست.

چگونگی ورود به این موسیقی ها

بیشتر جوانان از گروه های ساده و کم خطری مانند متالیکا (هوی متال) که بیشتر دارای اشعار اجتماعی است شروع می کنند اما کم کم تحت تاثیر تحریک و تشویق دوستان به گروه های پرخطر بلک متال وارد می شوند.

فعالیت های فرهنگی مربوط به این موسیقی ها در داخل کشور

کتاب

در داخل کشور از حدود سال ۱۳۷۵ تا به حال ده ها کتاب که عموماً به صورت متن اشعار گروه های معروف همراه با ترجمه آنها می باشند، به چاپ رسیده است. در کنار آنها ده ها نشریه نیز غافل از گرایشات اعتقادی و خصوصیات اخلاقی این گروه ها اقدام به چاپ شعر یا مصاحبه از این گروه ها کرده اند. البته کتاب هایی نیز با موضوع آموزش نواختن انواع سازهای این نوع موسیقی ها در کشور مجوز گرفته و چاپ شده است.

در متن این کتاب ها، اشعاری با موضوعات ضد دین، خشونت، سکس و ... موج می زند. در این کتاب ها، نویسندگان با چاپ بیوگرافی و تصاویری از اعضای گروه یا مصاحبه با آنها اقدام به تبلیغ گروه های موسیقی کرده اند.

حتی در یکی از این کتاب ها، نویسنده پای خود را فراتر گذاشته و اقدام به چاپ علائم خاص کلیسای شیطان روی جلد کتاب خود کرده است.

در صفحات مقدمه عموم این کتاب ها سعی شده این نکته بیان شود که گروهی که کتاب درباره آن نوشته شده، گرایشات ضد آمریکایی و مخالف با صهیونیسم داشته است و این در حالی است که عموم این گروه ها آنارشیست و اصلاً با هر حکومت و دولتی مخالف هستند.

تنها تعداد کمی از این کتاب ها و نشریات بعد از چاپ توقیف شده اند یا اجازه چاپ مجدد آنها لغو شده است.

جهت درک بهتر جریان چاپ این کتاب ها در کشور، به معرفی و نقد یکی از این کتابها با نام «در انتظار آفتاب» می پردازیم که در سال ۱۳۸۰ به چاپ رسیده است. این کتاب درباره زندگی و اشعار خواننده گروه «The Door» جیم موریسون می باشد.

روی جلد کتاب عکس خواننده و در پشت آن عکسی از مقبره و مجسمه خواننده همراه با چند دسته گل به چشم می خورد.

البته در کتاب عکس های زیادی از خواننده دیده می شود، همچون عکس هایی از دوران کودکی و جوانی خواننده، عکس هایی ازخواننده همراه با گروه موسیقی اش، عکسی از دستگیری خواننده در هنگام اجرا به خاطر توهین به مقدسات، عکس چند ستاره راک و جملات آنها درباره ممتاز بودن شخصیت خواننده. جهت بررسی شخصیت جیم موریسون و کتاب چاپ شده از او در ایران زندگی او را از روی فیلمی از الیور استون با نام «The Door» که در مورد زندگی او ساخته شده است، مورد بررسی قرار می دهیم.

در سکانسی از فیلم جیم مورسیون در یک بار، مشغول به خواندن می شود. او به یکباره در اشعار خود رو به پدرش می گوید: «پدر، می خواهم تو را بکشم» و بعد از آن جملات منحرفانه ای در مورد مادرش با مضمون زنا با محارم بیان می کند. همه کسانی که در بار حاضر هستند به یکباره ساکت شده و به او نگاه می کنند. رئیس بار به او فحاشی کرده و از او می خواهد که اجرا را متوقف و بار را ترک کند. موریسون بعد از پایان اجرا به شدت از رئیس بار به خاطر بیان جملات وقیحانه اش کتک می خورد و مورد فحاشی قرار می گیرد.

در فیلم الیور استون پلان های مختلفی درباره فساد اخلاقی او وجود دارد که بسیاری از آنها قابل بیان در این مقاله نیستند.

در جایی از فیلم او در یک بار در حضور همگان ادرار می کند، یا در اجراهای زنده لخت می شود، یا جملات رکیک و زننده به کار می برد، به شکلی که پلیس در هنگام اجرا بارها به او هشدار می دهد.

در فیلم، او دائم الخمر نشان داده می شود و مصرف مواد مخدر کار همیشگی اوست، او حتی مصرف مواد یا مشروبات الکلی را روی سن هم رها نمی کند، او چنان شیفته مواد مخدر است که تماشاگران برای ابراز علاقه به او، در هنگام اجرا، گراس و مواد مخدر برای او روی سن پرتاب می کنند. او در چند جا به مقدسات توهین کرده و جملات کفرآمیز بر زبان می آورد. مثلاً در یک جا رو به همه می گوید: «من ابلیسم و هر کاری بخواهم می کنم

او در فیلم با زنی که به نظر می رسد از فرقه پگان ها یا شیطان پرست هاست، دوست شده و با او به شیوه شیطان پرست ها هم قسم می شود (بریدن دست ها و آمیختن خون دست ها به هم.)

او در سکانس معروف فیلم بعد از روابط نامشروع با زن شیطان پرست اقدام به خودزنی و خونخواری می کند.

خواننده در فیلم در چند جا اعلام می کند که جسم او توسط روح یک سرخپوست تسخیر شده است. کارگردان در تمام فیلم این مساله را به طور واضح به کرات تأکید کرده است.

حضور روح سرخپوست بیشتر در جاهایی به چشم می خورد که خواننده از خود بی خود شده و اقدام به انجام اعمال غیراخلاقی می کند.

کارگردان در بیشتر بخش های فیلم سعی کرده جیم موریسون را منحرف نشان دهد. مثلاً در ارتباط او با معشوقه اش نشان می دهد که او خیانتکار است و با دختران و زنان زیادی رابطه دارد.

در چند جای فیلم، پلیس به خاطر حرکات ناشایست خواننده روی سن به او اخطار می دهد تا این که بالاخره در ۲۰ سپتامبر ۱۹۷۰ دادگاه او را به علت رفتار ناشایست در ملأ عام و انجام رفتارهای منحرفانه جنسی و وضع بد متهم در اماکن عمومی محکوم به پرداخت ۵۰ هزار دلار جریمه نقدی و ۶ ماه حبس با اعمال شاقه محکوم می کنند.

این در حالی است که در کتابی که درباره خواننده در ایران چاپ شده است، نویسنده سعی کرده جیم موریسون را مردی صلح طلب و معترض بر ضد دولت نشان دهد.

مثلاً او در کتاب بیان کرده است که اخطارهای پلیس به او به خاطر افکار انتقادی و معترضانه او بر ضد دولت بوده است. او در کتاب خود در آلبوم «The End» جملات منحرفانه جیم موریسون درباره مادرش را سانسور کرده و این در حالی است که نویسنده در کتاب خود بیان می کند که فیلم الیور استون را دیده است.

کارگردان فیلم که با خواننده هموطن می باشد در فیلمش سعی کرده او را انسانی عیاش و شهوت پرست معرفی کند، مثلاً در سکانسی از فیلم دوستان خواننده در چند جا به او در مورد اضافه وزن او هشدار می دهند و از او می خواهند که سکس، مشروب و مواد مخدر را کنار بگذارد.

نویسنده در کتاب عکس هایی از اجراهای خواننده و مراسم سی امین سالگرد او برای علاقه مندان چاپ کرده است. همچنین در پایان کتاب خود ۸ سایت مطرح اینترنتی حاوی مطالب خواندنی و عکس های خاطره انگیز در مورد خواننده و اعضای گروه او را معرفی کرده است.

همچنین به ستارگان دیگر راک ایمیل زده و از آنها خواسته که در مدح جیم موریسون جمله ای بگویند و جملات تحسین برانگیز آنها در مورد خواننده را همراه با عکس آنها به چاپ رسانده است. نویسنده در ابتدای کتاب خود علت نگارش این کتاب را اشعار زیبا و شخصیت خواننده معرفی کرده است.

در مورد تعداد کتاب های چاپ شده با این مضامین در ایران می توان بیش از ۵۰ جلد کتاب را تخمین زد. البته بعضی از گروه های تحقیقاتی تعداد کتاب های چاپ شده در این زمینه را تا ۲۰۰ عنوان نیز بیان کرده اند.

در کشور معمولاً انتشارات خاصی اقدام به چاپ این گونه کتاب ها می کنند، به شکلی که در مورد چاپ آنها می توان تنها چند انتشارات خاص را نام برد.

اگر بخواهیم بیشتر در مورد گذشته چاپ این کتاب ها صحبت کنیم جالب است بگوییم این کتاب ها هر ساله از طریق انتشارات مربوط در نمایشگاه بین المللی کتاب به فروش می رفتند و موجی از مخاطبان خود را به نمایشگاه می کشاندند.

جالب تر آن که دکوراسیون غرفه ها نیز مانند محتوا و جلد کتاب ها با رنگ های سیاه و سرخ طراحی می شدند.

در غرفه ها پوستر خواننده و گروهی که کتاب درباره آن چاپ شده بود به عنوان هدیه به خریداران کتاب اهدا می شد.

جوانان علاقه مند بعد از خرید این کتاب ها، کتاب را برای بارها می خوانند (حتی اقدام به حفظ اشعار انگلیسی آن می کنند) و همراه با کتاب کلیپ های غیرمجاز گروه مربوطه را از طریق سی دی های قاچاقی یا ماهواره تماشا می کنند.

بعد از خواندن این کتاب ها، علاقه مندان اطلاعات و نظرات خود را درباره گروه و اشعارش در میتینگ های گفتگو، یا در پارک ها و یا چت روم های اینترنتی رد و بدل می کنند.

برگزاری کنسرت موسیقی

با وجود ممنوع بودن آموزش یا تحصیل موسیقی متال در آموزشگاه های موسیقی انواع سازهای آن در مغازه های سازفروشی به فروش می رود و انواع کلاس های آموزشی آن در آموزشگاه های دارای مجوز آموزش داده می شود. البته انواع کتاب های آموزشی این موسیقی در کشور دارای مجوز هستند و حتی به چاپ های مجدد نیز رسیده اند.

عموم جوانانی که به صورت خصوصی زیر نظر اساتید یا به صورت عمومی در آموزشگاه ها آموزش دیده اند، علاقه مند به برگزاری کنسرت هستند.

تا به حال در بعضی از استان های کشور گروه های مختلف متال موفق به برگزاری کنسرت شده اند. از جمله اجراهای مهم می توان به اجرای سال ۱۳۸۴، در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران، جشنواره گروه ها در سال ۱۳۸۵ در دانشگاه تهران و همچنین اجرای دیگری در تالار خانه معلم تهران در سال ۱۳۸۵ و اجراهای متعدد دیگری در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و... اشاره کرد.

براساس ترفندهای گروه ها جهت گرفتن مجوز، اجراها معمولاً در دانشگاه ها و در تعطیلات اعیاد مذهبی مانند عید مبعث، عید قربان و... برگزار می شوند.

عموماً مجوز دهندگان به این اجراها از محتوای این موسیقی ها و شکل و شیوه اجرای آن مطلع نیستند و گروه ها برای گرفتن مجوز اجرا، جهت اغفال مسوولان مربوطه به انواع ترفندها دست می زنند.

دانشگاه های مختلفی از کشور تا به حال اجرای موسیقی متال یا راک را به خود دیده اند. برگزاری تعد ادی از این اجراها از طرف دانشجویان و تعدادی از آنها از طرف غیردانشجویان صورت گرفته است.

بعضی از این کنسرت ها با وجود داشتن مجوز در زمان اجرا به علت هیجانات شدید تماشاگران تعطیل شده اند.

اجراها معمولاً با نورپردازی ها و دکوراسیون ها یا آرایش ها و تیپ های جالب توجه مخاطبان و نوازندگان همراه است، به شکلی که حراست دانشگاه بعد از برگزاری اجرا و در ایام تحصیلی اجازه ورود نوازندگان یا تماشاگران را به دانشگاه ها با این تیپ ها و آرایش ها نمی دهد.

حتی ممکن است تماشاگران در روز اجرا در مسیر حرکت به دانشگاه توسط نیروی انتظامی دستگیر شوند. این اتفاق چند سال پیش در شیراز رخ داد و اجرای زیرزمینی یک گروه به خاطر دستگیری تماشاگران که با مینی بوس قصد حرکت به محل اجرا را داشتند، لغو شد.

نکته دیگری که قابل توجه است حضور خبرنگاران خارجی قبل و بعد از اجرا و تهیه گزارش های مستند خبری توسط آنها می باشد. تا به حال گزارش ها یا برنامه های مستند زیادی توسط گروه های غربی و اروپایی در مورد موسیقی غربی در ایران ساخته شده است. حتی دیده شده است که یک محقق خارجی از طرف فلان دانشگاه غربی برای دریافت مدرک دکتری یا انجام پروژه تحقیقاتی به ایران آمده و به تحقیق درباره گروه های موسیقی یا گروه های شیطانی پرداخته است.

برگزاری اجراهای زیرزمینی

چون در بیشتر مواقع برگزاری اجرا روی سن و یا در اماکن دولتی و عمومی غیرممکن است، گروه ها اقدام به برگزاری اجراهای زیرزمینی می کنند که معمولا در محافل خانگی صورت می گیرد.

در این اجراها تماشاگران و علاقه مندان به رقص متال به جنباندن شدید سر مانند دراویش اهل تصوف می پردازند.

این رقص انرژی زیادی از تماشاگر می گیرد و بعضی از تماشاگران با مصرف قرص، انرژی خود را برای انجام چند ساعته آن تقویت می کنند. گاه انجام این رقص برای مدت زیاد باعث بروز اختلالات جسمی در بین علاقه مندان شده و کار آنها به بیمارستان کشیده می شود.

تلویزیون و رادیو

در تلویزیون، برنامه هایی که ریتمی تند و نیاز به موسیقی های پرجنب وجوش دارند مانند برنامه های ورزشی، خبری یا تبلیغات بازرگانی و... از این موسیقی ها در برنامه های خود استفاده می کنند.

البته بعضی از سریال ها یا فیلم های داخلی که محتوای ترسناک یا موضوعات مربوط به شیطان دارند نیز از این موسیقی ها استفاده می کنند که در این صورت موزیک آنها توسط آهنگسازان داخلی ساخته می شود.

بعضی از موسیقی هایی که در برنامه های غیرداستانی تلویزیون مورد استفاده قرار می گیرند، توسط بعضی از گروه های شیطانی با گرایشات منحرفانه کار شده اند.

استفاده برنامه سازان از این موسیقی ها به دلایل زیر است:

ساختار این موسیقی ها با محتوای برنامه ها متناسب است و در صورت استفاده نکردن از این موسیقی ها، پیدا کردن موسیقی جایگزین کار مشکلی است.

برنامه سازان چون تنها از ساختار مفرح و شاد این موسیقی ها بهره می گیرند از محتوای این گروه ها یا گرایشات سازندگان آن آگاه نیستند. به غیر از تلویزیون، این موسیقی در برنامه های رادیویی نیز به کرات مورد استفاده قرار می گیرد که برای نمونه می توان به رادیو جوان اشاره کرد که بیش از همه از این موسیقی ها استفاده کرده است.

البته به غیر از موسیقی ها، تلویزیون تا به حال چندین بار از نشانه ها یا مفاهیم شیطانی در برنامه های خود استفاده کرده که همه به صورت ناآگاهانه بوده است.

برای مثال پخش تیزر تبلیغاتی از موسسه ای که جایزه آن دارای عدد ۶۶۶ بود یا همچنین شعری که بارها در یکی از سریال های شبکه ۳ توسط هنرپیشگان خوانده می شد و این عدد در آن به کار رفته بود.

یا همچنین دکور و لوگوی یکی از برنامه های شبانه شبکه ۳ که متناسب با یک نشانه شیطانی بود. این علائم در برنامه های خارجی کودک و نوجوان نیز مورد استفاده قرار گرفته اند مانند علامت «کرانادو» یا دست شیطان در کارتون مرد عنکبوتی، البته پیش از برنامه های داخلی، فیلم های خارجی پخش شده دارای مشکل بوده اند که از آن جمله می توان به فیلم ارباب حلقه ها و هری پاتر و برنامه سینما ماوراء با فیلم هایی مانند کنستانتین و کودک را دعا کن و... اشاره کرد.

اینترنت

اینترنت به خاطر آن که رسانه ای با قابلیت فعالیت های زیرزمینی است و ردیابی و شناسایی کاربران در آن عملا غیرممکن است به یکی از رسانه های اصلی شیطان گرایان تبدیل شده و بیشتر گروه های شیطانی برای تبلیغات و بحث و گفتگو از آن استفاده می کنند.

گروه های شیطان پرست در داخل کشور، وبلاگ ها و سایت های مختلفی را راه اندازی کرده اند که از طریق آن به تبادل اطلاعات می پردازند.

عموم گروه های بلک متال از طریق اینترنت به تبلیغ گروه خود می پردازند، یا موسیقی خود را از این طریق در اختیار علاقه مندان قرار می دهند. همچنین همه برنامه ها یا میتینگ ها از طریق اینترنت تنظیم می شوند.

ارتباط با کلیساهای شیطانی یا شیطان پرستان خارجی یا سایر گروه های متال دیگر نیز از همین طریق صورت می پذیرد.

در دام ابلیس

شیطان پرستان چه می خواهند؟

با یک ساعت تأخیر خودش را به محل قرار رساند، لباس سراسر سیاه و با پارگی های متعدد به تن داشت. کفش بسیار بزرگ و حداقل ۱۵ انگشتر با علائم و تصویرهای مختلفی که در انگشت هایش خودنمایی می کرد.

نمادهایی از صلیب شکسته، بز، ستاره پنج پر و خیلی چیزهای دیگری که فقط نام دو مورد از آنها را درست ادا می کرد. با اینکه قرار ساعت ۱۳ بود اما با چشم های خواب آلود اظهار می کرد که فقط به خاطر اینکه زودتر رهبری شیطان پرستان را برعهده بگیرد، سر قرار حاضر شده است:

۲۰ سالمه، اسمم فرشید و دیپلم کامپیوتر هستم.

خب آقا فرشید از کی با شیطان پرستی آشنا شدی؟

حدود ۳ سال پیش.

سه سال پیش! فکر نمی کنی برای وارد شدن به این گروه ها یه کم زود بوده باشه؟

نه بالاخره باید زودتر بزرگ می شدم و با کسب قدرت از یه چیزی می تونستم موفقیت های بیشتری بدست بیاورم.

می توانی در چند جمله کوتاه شیطان پرستی را معرفی کنی؟

بله، شیطان پرستی یعنی کسب قدرت از تاریکی و وحشت، یعنی اینکه با خدا مبارزه کنی و پیروز باشی و همیشه مثل یه احمق نگی چشم، باشه. شیطان پرستی یعنی آزاد بودن یعنی صفا!

چی شد که تو این گروه را برای خودت انتخاب کردی؟

به خاطر اینکه من در همه ادیان تحقیق کردم و از آنها خوشم نیامد و مخصوصاً احساس کردم که از مسیحیت بدم میاد.

مگه شما مسیحی هستید؟

نه اما مخالفت با مسیحیت بالاخره برای شیطان پرستی لازمه دیگه.

شما گفتید در رابطه با ادیان تحقیق کردید، اگر ممکنه در این رابطه توضیح بدین.

خب من تمام کتاب های دینی رو خواندم و دیدم که دین اسلام سخته و برای آدم خیلی مسئولیت قائل شده، مسیحی ها هم عقب افتاده هستند و ....

آقا فرشید اگر ممکنه اسم چند تا از کتاب هایی را که مطالعه کردی بگو.

الان حضور ذهن ندارم.

در مراسم هایی که دارید چه کارهایی انجام میدی؟

ما یک محراب درست می کنیم و کاسه هایی از خون و چند تا شمع و یک خنجر را برای پرستش شیطان در اونجا قرار می دیم و بعد جملاتی از انجیل شیطان را تکرار می کنیم. گاهی هم الکل و مواد مخدر مصرف

می کنیم و شیطان بر ما وارد می شود و احساس قدرت می کنیم.

چرا بین همه گروه ها، شیطان پرستی را انتخاب کردی؟

چون خیلی آزاده، هر کاری دلمون می خواهد در مهمانی ها انجام میدیم، راحت راحت، تازه هر کس کارهای سنگین تری انجام بده از نظر بچه ها خیلی با حال تر هم هست!

خانواده هاتون از این برنامه ها خبر دارن؟

از نظر من خانواده یعنی پدر ومادر و پدر ومادر هم هیچ حقی ندارند، چون اونا بودند که ما رو بی اجازه توی این دنیای سیاه و پوچ آوردند و اجازه نداشتند. حالا هم ما عذابشون میدیم تا دیگه کسی جرأت نکنه آدم جدیدی روبه این دنیا بیاره.

فرشید واقعاً نسبت به مقدسات دینی احساس دلبستگی نمی کنی؟

دین وجود نداره، مگه نمی بینی توی ماهواره هر شب برنامه ساعت ۹ رو که آقای دکتر میگه همه چیز دروغه و باید شما روشنفکر باشید، من دارم سعی می کنم روشنفکر باشم.

موسیقی مورد علاقه ات؟

متالیک و راک.

چند تا از آرزوهات رو به ترتیب بگو!

آرزو دارم که رهبر شیطان پرستای ایران بشم برای اینکه خیلی پولدار میشم. آرزو می کنم یه روزی بشه هر کاری که دلمون خواست توی خیابونای تهران و شهرای دیگه انجام بدیم.

وجه مشترک همه فرقه های شیطان پرستی نگاهی به مباحث ماوراء طبیعت مثل مذهب و دین است و اگر بخواهیم ریشه مشترک همه آنها را بیان کنیم جملگی ریشه در خاستگاه ابلیس دارند و این موضوع از جایگاه مسلمانان به&#۶۱۴۷۲;ویژه شیعیان اهمیت و جایگاه ویژه ای پیدا می کند

یادداشت اوّل: یهودیان دماوند، فراماسونری و نماد ابلیسک

در یادداشت پیشین درباره نماد ابلیسک Obelisk و جایگاه «مقدس» آن در فرقه های شیطانی، از جمله فراماسونری، سخن گفتم. اشاره کردم که ابلیسک نمادی است از آلت تناسلی شیطان به معنای دخول شیطان در کالبد انسان یا تسلیم روح خود به شیطان. به این دلیل، از دوران کهن ابلیسک «آلت تناسلی بعل « Shaft of Baal » نیز خوانده می شد.

«بعل»، به معنی «استاد» و «ارباب»، خدای کهن ادیان غیرابراهیمی در تمدن های شرق مدیترانه و بین النهرین بود. این همان «خدایی» است که در تمدن های گوناگون اسامی گوناگون به خود گرفته، مانند مردوخ و نمرود و داگان و اوزیریس و غیره، و در ادیان ابراهیمی «شیطان» خوانده می شود. در تمامی فرقه های شیطانی معاصر، مانند ایلومیناتی و فراماسونری، این «خدا» با نام «لوسیفر» مورد پرستش است. نمادهای «لوسیفر»، از جمله ابلیسک، از گذشته کهن تا به امروز بلاتغییر مانده است.

در مسیحیت نام «بعل» به عنوان مترادف «شیطان» به کار می رفت. و گفتیم که این همان نماد شیطان است که در مراسم حج توسط میلیون ها زائر سنگباران می شد و در سال های اخیر حکومت سعودی آن را حذف کرد و به جایش دیواری ساده گذارد. این حذف به دلیل نقش لرد فاستر (سِر نورمن فاستر)، معمار و ماسون نامدار، در بازسازی مکه است.

نقشی از آنتونیوس پیوس، امپراتور روم، که نماد ابلیسک یا «آلت بعل» به شکل آلت تناسلی نشان داده شده

(امپراتوران روم خود را از تبار خدایان می دانستند)

در یادداشت پیشین دو نمونه از کاربرد «ابلیسک» را در معماری ساختمان جدید مجلس و ساختمان مؤسسه مالی و اعتباری قوامین، واقع در میدان آرژانتین و مشرف بر مصلای تهران، نشان دادم. در روزهای اخیر با دو نمونه عجیب در شیراز آشنا شدم.

شیراز از دیرباز دارای مدخلی مقدس بود که این شهر را از سایر شهرهای ایران متمایز می کرد. این مدخل «دروازه قرآن» نام دارد که در بلندی، در «تنگ الله اکبر»، واقع بوده و به طور کامل بر شهر مُشرف است. بنای فوق در زمان حکومت شیعی عضدالدوله دیلمی در دروازه شمالی شیراز (راه شیراز به اصفهان) احداث گردید و قرآنی در آن جای داده شد تا مسافران با گذر از زیر آن متبرک شوند. بعدها، کریم خان زند این دروازه را بازسازی کرد و دو جلد قرآن بزرگ نفیس، به خط سلطان ابراهیم بن شاهرخ تیموری، در اتاقک بالای آن جای داد. این قرآن ها، که به «قرآن هفده من» معروف اند، گویا اکنون از دروازه قرآن به موزه پارس انتقال یافته است. زائران بقاع مقدسه شیراز، به ویژه حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاه چراغ (علیه السلام)، پسر ارشد امام موسی کاظم (علیه السلام) و برادر بزرگ امام رضا (علیه السلام)، هماره فراوان بوده اند و آنان که از سمت شمال وارد شیراز می شدند در این مکان اوّلین زیارت نامه خود را می خواندند.

معهذا، در شیراز بنایی دیگر وجود دارد که از نیمه دوّم سده نوزدهم میلادی این شهر را به یکی از زیارتگاه های اصلی فرقه بابی ـ بهایی بدل ساخته است: خانه علی محمد باب بنیانگذار بابیه در کوچه شمشیرگرها. در دوران متأخر قاجاریه و دوران پهلوی، زائران بابی ـ بهائی که از دروازه قرآن وارد شیراز می شدند اندک نبودند. اینان نیز، به ناچار، از همان دروازه قرآن مناسک خود را آغاز می کردند. مطلعین محلی می گویند امروزه نیز زوار بابی ـ بهائی کم نیستند؛ اینان در دروازه قرآن زیارت نامه می خوانند و مناسک خود را آغاز می کنند.

در دو دهه اخیر در دروازه شمالی شیراز تغییراتی انجام گرفته. در پی این تغییرات، دروازه قرآن کارکرد دینی دیرین خود را از دست داده و به یادمانی صرفاً تاریخی ـ نمایشی بدل شده. بزرگ راه شیراز به اصفهان از کنار این دروازه می گذرد نه از زیر آن. به عبارت دیگر، برخلاف گذشته، گذر از زیر دروازه قرآن زائران و مسافران را متبرک نمی کند. در بازسازی جاده «تنگ الله اکبر»، محل وقوع دروازه قرآن، تمهیدی برای حفظ سنت کهن شیعی دروازه قرآن، آن گونه که آل بویه اندیشید و بنیاد نهاد، اندیشیده نشده.

این درست است که احداث بزرگ راه در زیر دروازه قرآن ممکن نبود، و به آن آسیب می رسانید، ولی یافتن راهکاری برای حفظ این سنت دینی ممکن بود. می شد دروازه ای بزرگ تر، در محلی دورتر، احداث کرد که همان سنت را با بزرگ راه های جدید انطباق دهد. چگونه ممکن است با هزینه های سنگین در همین منطقه نمادهای ابلیسک ساخت، چنان که در سطور بعد خواهیم دید، ولی تمهیدی برای حفظ سنت «دروازه قرآن» نیندیشید؟

در سال های اخیر، در دو سوی بنای کهن دروازه قرآن دو بنای جدید احداث شده که به کلی این نماد کهن اسلامی را تحت الشعاع خود قرار داده. در مدخل کنونی شیراز، در فاصله ای اندک در شمال دروازه قرآن که اکنون پلیس راه شیراز ـ اصفهان واقع است، سه نماد ابلیسک احداث شده. ابلیسک های سه گانه فوق بسیار شبیه به «برج روسیه» Russia Tower است.

«راشیا تاور» را همان لرد فاستر تیمس بنک (سِر نورمن فاستر)، [۱] معمار و ماسون بلندپایه، در «مرکز تجارت جهانی» مسکو، [۲] می سازد؛ همو که بازسازی مکه را به دست گرفته و نمادهای سه گانه ابلیسک را از مناسک «رمی جمرات» (سنگباران شیطان) در حج حذف کرده است. بنای راشیا تاور در سپتامبر ۲۰۰۷ با دو میلیارد دلار بودجه آغاز شده و در سال به پایان می رسد. راشیاتاور ۶۴۸ متر ارتفاع دارد و بلندترین برج دنیا خواهد&#۶۱۴۷۲;شد. زبان فرقه های رازآمیز و شیطانی زبان نمادها و اعداد است. در این زبان، سال سالی خاص و «مقدس» است. آنان معتقدند که در ساعتی معین از روزی معین از سالی معین (ساعت ۱۱:۱۱ صبح ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲) «نظم نوین دنیوی» Novus seclorum آغاز خواهد شد.

ابلیسک های سه گانه مدخل کنونی شیراز کپی کامل «راشیا تاور» لرد فاستر است در حدی که ماکتی از آن جلوه می کند. به تصاویر زیر بنگرید:

ابلیسک «راشیا تاور» (برج روسیه) لرد فاستر در «مرکز تجارت جهانی» مسکوابلیسک های سه گانه شیراز ماکتی از آن است.

ابلیسک های سه گانه مدخل کنونی شیراز (شمال دروازه قرآن)

در سال های اخیر، بهائیان با خرید یا ساخت خانه و مغازه در حد فاصل ابلیسک های فوق تا دروازه قرآن عملاً کلنی های بسته ای را در این منطقه تشکیل داده اند.

ماجرا تمام نشده. در جنوب دروازه قرآن بنای عظیم و عجیب دیگری در دست احداث است به نام «هتل بزرگ شیراز». این هتل بر صخره ای عظیم بنا می شود و به کلی دروازه قرآن را تحت الشعاع نمای حجیم و زشت خود قرار داده است. احداث این بنا، به عنوان هتل، بر صخره سنگی فاقد توجیه اقتصادی است زیرا هزینه گزافی می طلبد؛ و از نظر اصول شهرسازی و معماری نیز فاقد هر گونه توجیه است.

این یک اصل مسلم در شهرسازی است که بافت تاریخی شهر دست نخورده بماند و بناهای جدید، به ویژه با معماری چشمگیر، بناهای تاریخی را حقیر و کوچک نکند. یک نمونه مخالفت یونسکو با احداث برج مشرف بر میدان نقش جهان (میدان امام خمینی) در اصفهان است. به رغم این، نه یونسکو به احداث «هتل بزرگ شیراز» اعتراض کرد نه مقامات محلی با آن مخالفت کردند. احداث این بنا، اگر صرفاً از منظر شهرسازی نیز بنگریم، لطمه بزرگی است بر بافت تاریخی شهر شیراز.

اقدام فوق بسیار شبیه است به اقدام لرد فاستر در احداث برج های بزرگ موسوم به «ابراج البیت» Abraj- al- Bait بر فراز کعبه؛ که ساختمان مقدس ترین مکان اسلامی را تحت الشعاع خود قرار داده است. مسلمانان فهیم این برج های تجاری را، که سرشار از نمادهای شیطانی و ماسونی است، «شاخ های شیطان» نام نهاده اند.

در بررسی نمای خارجی «هتل بزرگ شیراز» روشن می شود که قسمت فوقانی ساختمان فوق یک هرم ناتمام است. ابلیسکی که هرم آن ناتمام است در نمادهای شیطانی ـ ماسونی دارای معنایی معین است:

«ما سهم خود را انجام داده ایم و با ظهور لوسیفر (ناجی بزرگ) هرم کامل خواهد شد.» ابلیسک ناتمام همان نمادی است که بر اسکناس های دلار ایالات متحده آمریکا نقش شده است. بر بالای این نماد، که «مُهر بزرگ» Great Seal نام دارد، به لاتین نوشته شده: Annuit cœptis (او از اعمال ما راضی است). در این جمله، ضمیر «او» به لوسیفر یا «خدای» طریقت های شیطانی بازمی گردد؛ که از دیدگاه ایشان سرچشمه «نور» است. و در پائین نوشته شده: Novus ordo seclorum (نظم نوین دنیوی).هرم ناتمام مندرج در «مُهر بزرگ» دارای ۱۳ طبقه است و در نمای بیرونی «هتل بزرگ شیراز» نیز ۱۳ رده یا طبقه مشاهده می شود.

اعداد ۳، ۷، ۹، ۱۱، ۱۳، ۳۳ و ۳۹ در فرقه های رازآمیز اعداد مقدس اند. عدد ۱۰ عدد الهی به شمار می رود و از دید آنان منفور است. انفجار برج های دوقلو در نیویورک در ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ (۱/ ۹/ ۱۱) صورت گرفت. انفجار مادرید ۹۱۱ روز بعد از انفجار نیویورک انجام گرفت. ویژگی عدد ۱- ۱- ۹ این است که می توان بدون عبور از عدد ۱۰ به عدد ۱۱ رسید. مهندس حسین امانت، معمار نامدار بهائی که ساختمان «بیت العدل اعظم الهی» در حیفا از اوست، در بنای میدان شهیاد (آزادی) عدد ۹ را فراوان به کار برده است.

عدد ۹ در میان بهائیان نیز مقدس است زیرا بهائیان فرقه خود را نهمین آئین از سلسله ادیان موجود می دانند. طریقت کهن اسکاتی، که بلندپایه ترین و رازآمیزترین طریقت ماسونی به شمار می رود و در تحولات مهم جهانی نقش بزرگ داشته، و بنیانگذاران دولت آمریکا مانند جرج واشنگتن از این طریقت بودند، دارای ۳۳ درجه است. در سوی دیگر «مُهر بزرگ» آمریکا عقابی منقوش است که دم او دارای &#۶۱۴۹۷; پر است، ۱۳ پیکان در یک چنگال و ۱۳ برگ زیتون در چنگال دیگر گرفته و ۱۳ ستاره بر فراز سر اوست.

دروازه قرآن که امروزه به نمادی مهجور و نمایشی بدل شده و تحت الشعاع ساختمان عظیم «هتل بزرگ شیراز» قرار گرفته

ساختمان «هتل بزرگ شیراز» که قسمت فوقانی آن به شکل هرم ناتمام است آن گونه که در «مُهر بزرگ» آمریکا مشاهده می شود. هرم ناتمام (یک سوی «مُهر بزرگ»)

سوی دیگر «مُهر بزرگ»

در این نماد اعداد زیر مورد استفاده قرار گرفته است:

دم دارای ۹ پراست. عقاب ۱۳ پیکان در یک چنگال و برگ زیتون در چنگال دیگر دارد. ۱۳ ستاره بر فراز سر اوست که در حلقه اوّلیه ۶ گوشه (نماد ستاره داوود) و در حلقه خارجی ۱۹ گوشه از ابر محصور است. هر بال عقاب دارای پر است.

برج های تجاری مکه (ابراج البیت)، که در واقع باید «شا خ های شیطان» خوانده شود، سرشار از نمادهای ماسونی، بنای کعبه را به محاصره گرفته، کار لرد فاستر، معمار و ماسون نامدار، و «مجتمع بن لادن» [۱] [۲] [۳]

در سال ۲۰۱۲، که از دیدگاه فرقه های شیطانی شروع «نظم نوین دنیوی» است

ساختمان “ابراج البیت” به پایان می رسد و کعبه چنین در سایه نمادهای شیطانی قرار خواهد گرفت.

سِر نورمن فاستر (لرد فاستر تیمس بنک)، معمار نامدار و ماسون بلندپایه

«هتل بزرگ شیراز» در زمینی احداث شده که تا زمان انقلاب در مالکیت عبدالحسین دهقان، ماسون بلندپایه و از سران فرقه بهائی، بود و پس از آن مصادره شد. عبدالحسین دهقان و برادرش همدم دوران نوجوانی شوقی افندی، رهبر پیشین فرقه بهائی، بودند و در شیراز عبدالحسین دهقان تولیت موقوفات بهائیان را به دست داشت. در دوران پهلوی، چون امروز، به دلیل غیرقانونی بودن فرقه بهائی، موقوفات این فرقه به عنوان ملک خصوصی افرادی ثبت می شد که «امین بیت العدل» بودند. املاک و باغات پهناور عبدالحسین دهقان در فارس از این گونه موقوفات بود.

در سال های اخیر وکیل دهقان از آمریکا به ایران مراجعت کرده و بخشی از این اموال را پس گرفته است. با شناخت افراد ذینفوذی که با حمایت و تلاش فراوان بخشی از املاک مصادره شده عبدالحسین دهقان، و نیز املاک دکتر ذبیح قربان (بهائی و ماسون بلندپایه)، را بازگردانیدند، یا هم اکنون برای بازگردانیدن آن تلاش می کنند، می توان چهره های متنفذ فرقه های شیطانی در ایران امروز را شناخت. برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی و آرمان های امام راحل، این شناخت از اهمیت بنیادین برخوردار است.

زیرنویس: در کتاب «زمین و انباشت ثروت: تکوین الیگارشی جدید در ایران امروز» درباره خاندان دهقان چنین آمده است: [۱]

میرزا محمدباقر خان، نیای خاندان دهقان، پیشکار محمدرضا خان و حبیب الله خان و ابراهیم خان قوام الملک، از سران بهائیان فارس و عامل این سه قوام الملک در جنگ ها و سرکوب های بزرگ بود. برای نمونه، در ربیع الاوّل ۱۳۲۱ ق./ ژوئن ۱۹۰۳ م. مأمور سرکوب حاج علیقلی خان، نایب الحکومه لارستان، شد و در رأس قشون مفصلی «با سرباز و سوار و توپ» به لارستان رفت. علیقلی خان لاری در قلعه گراش پناه گرفت و میرزا محمدباقر خان دهقان قلعه لار را تصرف کرد. «تجار لاری تلگرافات زیاد به تهران کرده اند که ما حاجی علیقلی خان را می خواهیم و به ما کمال مهربانی و محبت را دارد، محض این که قوام الملک به مشارالیه بد است می خواهد او و ما را تمام نماید

میرزا محمدباقر دوّمین پسر حاج ابوالحسن بزاز شیرازی (متوفی ۱۳۲۰ ق.) است. برادر ارشد، که او نیز از سران بهائی فارس بود، میرزا محمدعلی خان نام داشت. زن حاج ابوالحسن بزاز از خویشان نزدیک شیخ ابوتراب، امام جمعه شیراز، بود شیخ یحیی امام جمعه پسر این شیخ ابوتراب است. پس از شیخ یحیی پسرش، معین الشریعه، امام جمعه شیراز شد. این زن مادر میرزا محمدعلی خان و میرزا محمدباقر خان دهقان است. میرزا محمدباقر دهقان بسیار مقتدر و ثروتمند شد. او به دفعات برای دیدن عباس افندی به فلسطین و آمریکا رفت. پسران میرزا محمدباقر، میرزا عبدالحسین خان و میرزا عبدالعلی خان دهقان، از سران بهائیان فارس و ایران بودند. تصویر آنان در کودکی، به همراه شوقی افندی، گویای جایگاه رفیع ایشان در فرقه بهائی است.


 
محمد عبداللهی
منابع و ماخذ
۱) هافمن،مرادویلفرید: جهان وآینده جهان اسلام، بازتاب اندیشه ، شماره۱۷، مرکزپژوهشهای صداوسیما، قم،۱۳۸۲
۲) کارگر، رحیم : جهانی شدن و حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) ، انتظار ، ش ۶ ، مرکزتخصصی مهدویت ، قم، ۱۳۸۲، ص۱۴۴
۳) عاملی، سعید رضا. مقاله جهانی شدن معکوس و انقلاب دینی: بازخوانی جامعه شناسی بومی-جهانی انقلاب اسلامی ایران
۴) صوفی آبادی. محمود . مقاله اسلام جهانی شدن و پیامدهای فرهنگی آن
۵) (برگرفته ازسایت : خبرگزاری ایسکانیوز
۶) محمود کریمی. سایت: راسخون
۷) حسین بابازاده مقدم . روزنامه جوان

  گردآوری:گروه دین واندیشه سایت تیبان زنجان

 

جنبش سایبری صامدون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی